Sangria El Cucui

Am baut sangria preparata in fel si chip, dupa retete care mai de care mai ‘originale’. Pana m-am hotarat sa-mi fac propria mea reteta. Sangria mea, sangria El Cucui*, este ‘rafinata’ in timp, testata pe om si incunununata cu succese de palmares. Caci datorita dulcelui mariaj dintre fructe, suc de fructe, cabernet si tarie, Sangria este probabil cea mai perfida potiune pentru a ‘binedispune’ fara bagare de seama. Cand grijile dispar, hainele incep sa te.. sa va incomodeze.😉
Ia sa vedem, deci, copii,  “ce ne da noua sangria?”.  Pai, sangria ne da asa: vitamine, fructe, fibre, zahar, energie si putin alcool. Ne da si mancare si desert si bautura. Ne da buna dispozitie. Ce ne mai lipseste?!… Aud?!

INGREDIENTE
4 portii 15 minute (3 ore la rece)

200 g struguri albi; 200 g struguri negri; 1 banana; 1 portocala; 2 mandarine; 2 kiwi, 1 piersica mare (sau doua nectarine); 1 mar auriu mare; 1 cutie compot de ananas, o sticla de cabernet, 100 ml sirop de rodie (Grenadina), 100 ml gin, 300 ml coniac, 200 g zahar.
Facultativ: 1 lamaie verde; cirese confiate tip Marasqino

Taie toate fructele la marimea bobului de strugure, amesteca-le cu zahar si toarna tariile. Ginul este ingredientul ‘secret’ care nu trebuie nicicum sa lipseasca! Acopera vasul si lasa-l la frigider minim 2 ore, sa se raceasca. Dupa prima ora insa, amesteci o data, pentru ca aromele sa se intrepatrunda. Dupa doua ore, toarna cabernetul, sucul de rodie si siropul de la ananas, amesteca usor si mai lasa la rece minim o ora. Transfera totul intr-un vas de sticla (preferabil sa fie tinut la congelator in prealabil), adauga cuburi de gheata si serveste cu polonicul. Pentru ‘eficienta’, fructele nu trebuie sa depaseasca jumatatea paharului. Pentru aspect poti adauga in pahar si cirese confiate de diferite culori si poti orna cu o felie de lamaie verde. (Razvan Cucui)

_____________

*) In mitologia latino-americana El Cucui este un duh malefic, jumate om, jumate fiara. Este ‘The Booggie Man’, sau ‘Bau-Bau’ cum i-am zice noi.

Etichete: ,

4 Răspunsuri to “Sangria El Cucui”

  1. GIizăs Tache Says:

    primul comentator? nu-mi vine să cred!

  2. GIizăs Tache Says:

    v-am făcut şi trackback, dar văd că pe alea nu le aprobaţi. nici o problemă, plantăm cu mînuţa.
    e bine, sau mai luăm din părţi?
    http://tachepedia.wordpress.com/2009/07/22/de-la-alimentatia-rationala-la-bucataria-dementiala/

  3. bucataria pentru toti Says:

    @ Glizas Tache, azi noapte l-am facut. Sa fie intr-un ceas bun!
    Simteti-va bine, gatiti, preparati, mancati, beti. Sa fiti sanatos!

  4. GIizăs Tache Says:

    băga-mi-aş şi arunca-mi-aş şi da-mi-aş etc că pe wordpress nu pot intra ca ion iliescu😦

Comentariile sunt închise.


