Rondele din piept de vitel

4 portii – 35 minute

rondele din piept de vitel

600g piept de vitel; 100g bacon; 3-4 fire de busuioc; 50g unt; 1 lingura zeama de lamaie; 1 lingura pasta de tomate; 1 lingurita rasa seminte de coriandru macinate; 2 catei de usturoi; ± sare, piper

Curatati pieptul de pielite si de grasimea in exces, spalati-l, scurgeti-l de apa si taiati-l in fasii de circa 2 cm grosime. Presarati-le cu sare si piper. Taiati baconul in fasii de circa 5 mm grosime si de latimea fasiilor de piept. Amestecati intr-un castron pasta de tomate cu zeama de lamaie, semintele de coriandru macinate, usturoiul pisat, busuiocul si patrunjelul, tocate marunt. Intindeti uniform pe fiecare fasie de piept cate o lingurita din acest amestec, puneti apoi o fasie de bacon si rulati carnea. Puneti cate 3 sau 4 rulouri, depinde cat de groase sunt, pe cate un bat de frigaruie, ungeti-le cu unt si frigeti-le pe un gratar incins pana ce se rumenesc bine pe ambele parti. Serviti-le fierbinti, imediat ce le luati de pe gratar, alaturi cu o garnitura la alegere. (Daniel Petre)

Etichete: , , ,

18 Răspunsuri la “Rondele din piept de vitel” r r

  1. Urmuz spune:

    Vita, vitel…cit e kilu da vitel, domnu Bucataria pen toti? Maine poimaine bagati antricot da martian pentru toti, la 7 milioane da EUR suta da grame.

  2. ElCucui spune:

    @Urmuz. Iti dau un pont. Nu trebuie sa te arunci la muschiulet argentinian. Stai cu ochii si pe pulpa, da’ vezi sa fie dintr-o zona “marmorata” (impanata cu “aschii” de grasime). Daca o pui si putin la marinat, ti se topeste in gura (nu in mana! – vorba cantecului) Gasesti si sub 30 lei/kila… Sau antricot… Da’ tot impanat!

  3. monica spune:

    La mine aici , vitelu’ e 19 de euro kilu. Dar de dragul acestei retete voi investi in macar 600 de grame , ca nu trebuie sa mincam fineturi ca spartii.Cum marinati dumneavoastra vitelul, senor, ma rog frumos ?

  4. ElCucui spune:

    @monica. Traiesti in Elvetia? Ca acolo am vazut ca e scumpa vita, insa ai alte avantaje… :)
    Vitel n-am prea marinat daca era cu adevarat vitel. Ca am mai luat si tepe… Mai ales cu “manzat”. (Si la noi, la Metro, vitelul de lapte cu os – Belgia – e la fel de scump.) In primul rand, am in permanenta in stoc ulei de samburi de struguri. Mai departe, e dupa ‘gustul gospodinei’: o lingurita de otet balsamic, o lingura de vin rosu, un spritz de sos de soia si/sau Worchestershire, o lingura de miere sau o lingurita de zahar brun, un pumn de boabe de piper verde, ‘fulgi’ de usturoi, ierburi diverse… Nu sare! Nu boia!
    Mai ‘rasta’, am facut o data cu Daniel un piure de kiwi. Foarte acid! ‘Topeste’ fibra! Merge si niste de ananas tocat. Si mai acid!

  5. Urmuz spune:

    ElCucui,

    cred că Monica este o foarte bună prietenă de-a mea și locuiește în Jărmania pă malul unui lac mișto – are și barcă :D

  6. Urmuz spune:

    a, da: am reținut marinata, mulțam fain!

  7. bucataria pentru toti spune:

    Bodensee? Ca acolo mi-a placut ca biciclist…

  8. monica spune:

    Urmuz, binecuvintat fii , pentru o foarte buna prietena de-a mea.
    Da, Lindau unde locuiesc e pe Bodensee si cu toate ca nu-s mare amatoare, stiu ce vrei sa spui cu faptul ca ti-a placut ca biciclist.
    Multumesc pentru marinata , ageamie cum sint n-am stiu de sare .Ca nu se pune. Ulei de simburi de struguri n-am incercat , abia l-am descoperit pe cel de nuca.
    Ai dreptate cu ne-marinatul vitelului si eu cred ca-i pacat de Dumnezeu cind e vitel adevarat .Cind am intrebat de marinat ma gindeam si eu la vita si anume la rumpsteak, caruia daca nu-i faci ceva in prealabil, e cam plictisitor de mestecat.

  9. bucataria pentru toti spune:

    Sa nu-mi zici ca stai chiar in Lindau-Insle ca chiar ma oftic! Si la doi pasi de Friedrichshafen – capitala mondiala a industriei de biciclete!
    Auzi, am vazut niste haite de crapi la Konstanz, in portuletul de agrement, la apa mica… Nici unul sub 10 kile! Treceau aia cu hidrobicicletele peste ei, mai, mai ca le zburataceau solzii de pe spinare! Ei nimic, frate! Pasteau iarba ca vacile! Nemtii aia chiar n-au auzit de plachie, bors, crap umplut? Saramula?!

  10. monica spune:

    Nu mai insirui , ca nu stii ce foame mi-e!Pe lac sint pescari de meserie care pescuiesc mai ales somon corcit cu pastrav .Asta e soiul cel mai gustat aici .
    Am vazut si eu bancuri de crapi din aia enormi , dar cred ca-s ca si pestii din literatura americana cu care te lupti toata vara sa-i prinzi .Anul trecut am innoptat intr-un port mic la capatul lacului unde erau crapi de-i numarai cu zecile .Pe inserat au aparut doi tipi intr-o barca care ne-au tot facut semne prietenoase cu sticlele de bere .Cred ca n-aveau autorizatie de pescuit si incercau sa cumpere bunavointa (puteam sa-i turnam la Hafenmeister) si n-au reusit sa prinda nici unul, desi iti spun, era o adevarata colcaiala.
    Nu stau pe Insel , ci intr-o zona unde pe vremuri erau ferme cu tarani.Am un vecin care inca isi scoate pe pajiste patru (imi pare rau ca n-am putut scrie sasa) oi frumoase.La vreo doua sute de metri este un cimp de capsuni , care is la fel de buni ca si cei pe care-i cumparam din piata din cartierul meu .

  11. bucataria pentru toti spune:

    Oricum te invidiez! Auzi, capsuni si oi! Șasă minus doua = 4 oi frumoase! Stiu capsunile alea. Avea si bunica. Erau dulci si parfumate inca de cand dadeau in parg (ca de copt nu prea apucau sa se coaca daca eram 2-3 nepoti pe-acolo).
    Pe aia care biciuiau apa i-am vazut. M-am mirat insa ca nu stiu de crapii din port. Ca baiat din Constanta aflat in excursie la Konstanz, ma si vedeam cum las petactarul (numai firul, fara bat) cu patratica de mamaliga in carlig, trec strada, deruland firul de nylon transparent, ca ma sa asez pe o banca. Sanchi, citind ziarul (pe dos). As vrea sa vad ce fete ar face nemtii iesiti la promenada vazand ca un crap urias traverseaza faleza. Le taie calea!

  12. monica spune:

    Nu stiu cum ar reactiona , insa pot sa-ti spun ca barbatu-meu, daca ar fi sigur ca nu-l vede cineva ar da iama in ratele de pe lac care se invirt peste tot si pot fi usor ademenite cu firimituri. Asa ca poate ai avea parte de reactii paradoxale , in general sint mari iubitori de animale pina vine vorba de stomac.

  13. Urmuz spune:

    Monica,

    raţă pă varză! Sînt mari raţele? – mă gîndeam să facem nişte raţe haiduceşti (dacă vin la voi, mă trimit nemţii la puşcărie).

    Jizăs, peşti enormi? E clar, vă calc. Să vin cu momeală din Bucureşti sau găsim şi la voi?

  14. monica spune:

    Urmuz, ce’sti copil ? Cum o sa te trimita la puscarie ? crezi ca ei e prosti sa-ti dea mincare , caldura si televizor la zuhaus? Te pun sa platesti amenda sau munca pentru comunitate.
    Ratele e de doua feluri :mai aerodinamince , cred ca-s salbatice si atoase si mai grasute si mititele , plus ca anul trecut unele din Siberia s-au pacalit si au iernat aici .
    Adu momeala , cred ca n-au mai mincat nici ele saracele momeala adevarata de mult .Numai iarba din asta plictisitoare de apa limpede .

  15. bucataria pentru toti spune:

    Bobocu nezburat fraged. Si am auzit de la lipoveni ca bobocu de lebada e ‘os pe varza’! Monica, inteleg ca sotul tau e neamt… Atunci de ca sa nu-i intelegem si pe bietii rromi care au tanjit la proteina cu pene, excedentara la Viena? Dintr-un gat d-ala lung iti iese de-o ciorba cat pentru o garnizoana. Stati sa caut o poza.

  16. monica spune:

    Perfect m-ai inteles , exact la asta ma gindeam si eu .Pe de alta parte sa stii ca aici nimeni n-a auzit ca tiganii ar fi mincat lebede .Cred ca-i doar un mit postdecembrist.

  17. bucataria pentru toti spune:

    Tot ce-i posibil! De fapt, s-ar putea sa nu fi fost tigani, ci chiar romani. Si poate nu romani, ci nemti casatoriti cu romani care au primit in vizita romani din Romania. Te pomenesti ca era si Urmuz p-acolo! :)

  18. Urmuz spune:

    Aloooooooooooooooooooooooooooooo!

    Auzi, bre, dansezi?

    Monica,

    gasim si noi niste ratze cu conceptii avangardiste, floer poer (imi place mai mult decit flower power) pe care sa le hartuim sexual?
    Sexual.

Comentariile nu sunt permise.


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

