Salau pane cu cartofi si conopida

4 portii – 50 minute

700g file de salau; 4 cartofi mari; 1 conopida potrivita; 150ml ulei; 2 oua; 3 linguri faina; un varf de cutit sofran; 2 cepe; 1 leg. patrunjel; ± sare, piper

Curatati fileurile de pielite si de eventuale oscioare ramase de la filetat, spalati-le, scurgeti-le de apa, stergeti-le cu servetele absorbante, taiati-le in bucatele de circa 3cm si presarati-le cu sare si piper. Din oua, faina, un praf de sare si cateva linguri de apa faceti un aluat de consistnta unei smantani. Treceti bucatile de peste prin acest aluat si prajiti-le in uleiul bine incins, la foc potrivit, pana ce se rumenesc bine pe toate partile. Scoateti-le apoi pe servetele absorbante si pastrati-le acoperite, la cald. Desfaceti conopida in buchetele, spalati-o si fierbeti-o 15 minute, impreuna cu cartofii curatati, spalati si taiati in bucati, in apa cu ceva sare, apoi lasati-le sa se scurga. Curatati, spalati si taiati marunt ceapa, caliti-o 5 minute la foc mic. Puneti intr-o tava cu peretii mai inalti ceapa calita amestecata cu conopida si cartofii fierti, presarati pe deasupra sofranul si potriviti de sare si piper. Puneti peste acestea bucatile de peste pane si puneti tava la cuptor, la foc potrivit pentru circa 20 minute. Serviti preparatul ornat cu feliute de lamaie si cu patrunjel tocat marunt presarat pe deasupra. (Daniel Petre)

Etichete: , , , ,

17 Răspunsuri to “Salau pane cu cartofi si conopida”

  1. Urmuz Says:

    Off topic: Domnu’Cucui, îmi încep și eu ziua cu o cafeluță, un Marlboro și Bucătăria pentru Toți, numărul pe noiembrie. Și ajung pe la mijloc. Și a fost bine. Și dau peste advertorialul cu margarina Unirea – poze drăguțe. Dar ce m’a încîntat la maxim a fost performanța de a folosi margarina Unirea fără să se desfacă amabalajul, de-aia am o întrebare: cum de e posibil? Îmi poate ieși și mie treaba asta?

    Acu’ pe bune: „pack shotu’ să arate impecabil, nu vă atingeți de packshot!!!!!!”

  2. bucataria pentru toti Says:

    Ma abtin sa comentez in chestiunea asta. De-abia ma abtin!

  3. Urmuz Says:

    Sărbători fericite, doamnă Bucătărie pentru Toţi!

    ps: sper să vă fie bine şi la anul!

    ps curiozistic: publisherul nu e domnul Cucui? Aşa înţelesesem.

  4. Diana Says:

    Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!

  5. ElCucui Says:

    La multi ani si dumneavoastra domnule Urmuz, tot ce va doriti (sa se gateasca)!
    Publisherul este, a fost si va fi Razvan Cucui. Cu putina bunavointa, poate chiar si patron!

  6. Urmuz Says:

    Domnule Cucui,

    aşa să fie, căci am cîteva idei (simple) de marketing pentru dumneavoastră şi numai domniei voastre aş dori să vi le împărtăşesc.

  7. ElCucui Says:

    Asta ne bucura. O sa va invitam la o cafea imediat ce ne gasim un sediu. Acum stam cu calabalacul strans fiindca agentii imobiliari sunt la ski in Austria

  8. Urmuz Says:

    Stimate domn,

    să fie într’un ceas bun, zic!

  9. ElCucui Says:

    Buna sa va fie inima!

  10. bucataria pentru toti Says:

    @Diana. Si tie deasemenea!

  11. Urmuz Says:

    La mulți ani cu sănătate și bună orînduire! La bună orînduire a categoriilor de pe blog – nu ar fi mai nămțește să aveți categorii: pește, berbecuț, frișcă, marțipan? Mă întreb, poate-oi greși eu.

    Și mi-ar plăcea și taxonomia Blogul BpT pentru dreptaci și Blogul Bpt pentru stîngaci – presupun că stîngacii altfel taie ceapa.

    M-am luat cu vorba: de când l-am citit pe Radu Cosașu m-am tot întrebat care e rețeta de Șalău Bonne Femme – est-ce que vous l’avez?

    ps: sper că nu vă întreb pentru a doua oară – mă lasă memoria. Sigur e că am trimis această întrebare (să curgă pe scroll) înt timpul unui meci Rapid-Steaua și tot nu am primit răspuns. Mulțumesc.

  12. ElCucui Says:

    La multi ani si dumitale, domnule Urmuz!

    Daca ai pofta de berbecut, dati matale un ‘search’ la ‘cauta’ si berbecutul vi se pune pe tava. Cand o sa avem un site adevarat (in curand) vom lua in calcul si propunerea dvs. Da parca vad ca iar o sa fiti nemultumumit, de cu totul alceva!

    Bpt-ul rosu si Bpt-ul portocaliu! Buna idee! Dublam tirajul!

    Șalău infam cred ca avem sigur, dar nu stiu pe unde. Cu siguranta s-ar putea sa fie in Almanahul Literar Gastronomic „Pestele”.

    Oti fi trimis intrebarea sa curga pe scroll dar n-am vazut-o. Probabil ca ne uitam la Rapid-Steaua. Cu placere.
    🙂

  13. Urmuz Says:

    Suntem in 28 .01. 2010!

    Ne miscam mai cu talent?

  14. Urmuz Says:

    apropos de prima mea postare, un spot true: http://www.youtube.com/watch?v=yst731JLXvI&feature=player_embedded

    ps: poate ar trebui să treceți de la categoria de blog la o treaptă superioară. Și să produceți singuri astfel de spoturi😀 Succesuri depline, oricum!

  15. monica Says:

    Jizaz ! Urmuz, astia au tras cu ochiul pe fereastra bucatariei mele ca sa se inspire.

  16. Urmuz Says:

    Monica,
    te referi la britanici, cu Lurpak, sau la reţeta de şalău?

  17. monica Says:

    La britanici , asa-mi iese si mie foaia de deasupra placintei. M-am inveselit cind am vazut ce intuitie au unii creativi , care se gindesc si la bucatarese neterminate ca mine .

Comentariile sunt închise.


